לוין הציע: וועדה שתורכב על ידי הנשיא שימנה חברי קואליציה ואופוזיציה

איתי גדסי No Comments on לוין הציע: וועדה שתורכב על ידי הנשיא שימנה חברי קואליציה ואופוזיציה

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה ח"כ יריב לוין התייחס לפרשייה הקשה וחסרת התקדים והציע לבחור את נשיא המדינה הרצוג שמקובל על כל חלקי הבית, והוא ימנה נציגים מהקואליציה והאופוזיציה שיחקרו לעומק את האזנות והמעקבים הבלתי חוקיים שביצעה המשטרה

יו"ר הכנסת יריב לוין בדיון צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין התייחס לפרשייה המסוכנת של המעקבים הבלתי חוקיים שביצעה המשטרה אחרי ראש הממשלה נתניהו ובכירים בשלטון, אנשי עסקים, מפגינים ועיתונאים.

לוין הבהיר כי "המידע המזעזע שהולך וזורם, בשיטפון גדול, בדבר שימוש פלילי ובלתי חוקי בתוכנות ריגול כנגד אזרחים, הוא אירוע שצריך להדיר שינה מעיניו של כל אזרח. אין כאן עניין של ימין או שמאל. יש כאן שבירה מוחלטת של ההגנות הבסיסיות ביותר שדמוקרטיה נותנת לחירויות הפרט של אזרחיה".

לוין הוסיף כי "יש כאן שימוש לרעה, באופן נורא, בכוח העצום שנתון בידי רשויות אכיפת החוק. תפקידן הוא להגן על החברה הדמוקרטית, ולא להחריב אותה וליצור מציאות חיים של משטרים אפלים".

לוין דורש חקירה מעמיקה ולא טיוח, "נדרשת כאן חקירה מיידית, מעמיקה, עצמאית ובלתי תלויה. ההחלטה על הגוף החוקר ועל סמכויותיו חייבת להתקבל בהסכמה רחבה של כל חלקי הכנסת. זו לא יכולה להיות החלטה של צד אחד או ההחלטה של הממשלה בלבד, וזה בוודאי לא יכול להיעשות במחטף".

לוין הציע, "יש היום במדינת ישראל אדם אחד שמקובל על כל חלקי העם. כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג. אני פונה מכאן לכלל חברי הכנסת, מסיעות הקואליציה והאופוזיציה כאחד: בואו נפנה כאיש אחד לנשיא המדינה ונציע כי הוא ביחד עם נציג מוסכם של סיעות הקואליציה ונציג מוסכם של סיעות האופוזיציה ימנו את הוועדה שתחקור את השימוש בתוכנות הריגול".

עוד הוסיף, "הוועדה שימנה הנשיא ביחד עם נציגי הקואליציה והאופוזיציה תקבל את כל הסמכויות הנתונות לוועדת חקירה ממלכתית, וכן כל סמכות אחרת הדרושה לבירור העניין עד תומו, ולצורך גיבוש מסקנות, לרבות מסקנות אישיות באשר לצורך בהעמדה לדין של האחראים, ככל שהוועדה תקבע כי יש מקום לכך".

לוין הבהיר בסיום דבריו, "אנו נמצאים בעיצומו של משבר אמון אדיר מימדים במערכת אכיפת החוק כולה. הדרך היחידה להשיב את אמון הציבור היא הדרך שאני מציע כאן. אסור שיהיו כאן מחנות פוליטיים, מדובר בעתיד של כולנו, וביכולת של כל אחד ואחת מאיתנו לחיות כאזרחים במדינה דמוקרטית."



0 תגובות